روحانی: تلاش های مکرون تنها با رفع تحریم های آمریکا به موفقیت می رسد-راهبرد معاصر

روحانی: تلاش های مکرون تنها با رفع تحریم های آمریکا به موفقیت می رسد

رئیس جمهور در دیدار مدیران ارشد رسانه‌های آمریکا اذعان نمود که تلاش های رئیس جمهور فرانسه تنها با رفع تمامی تحریم های وضع شده از سوی دونالد ترامپ به سرانجام خواهد رسید.
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۵ - ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - 2019 September 24
کد خبر: ۲۳۲۰۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز سه شنبه، دومین روز کاری خود را که برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک آمده است، با دیدار برخی مدیران ارشد رسانه های آمریکایی آغاز کرد.

 

وی در این دیدار، اظهار کرد: تلاش‌های رئیس جمهوری فرانسه در صورتی موثر است که آقای ترامپ تحریم های اعمال شده علیه ایران پس از خروج از برجام را بردارد که در آن زمان،‌ امکان مذاکره در قالب ١+٥ وجود دارد.

 

رئیس جمهوری ادامه داد: تداوم تحریم هایی که تحت عنوان فشار حداکثری اجرا شده است، به مثابه پیش شرط های عملی آمریکا برای مذاکره است، در حالیکه از نظر ما برای مذاکره، ابتدا هر پیش شرطی باید برداشته شود.

 

روحانی اضافه کرد: خجالت آور است که مبنای اتهام زدن به ایران در مورد حمله به آرامکو، صرفا این است که نمی خواهند قبول کنند ارتش یمن توان نظامی حمله موشکی و پهپادی را دارد. این یعنی اتهام زنندگان به ایران هیچ برآورد واقعی از پیشرفت های نظامی یمنی ها ندارند، چشمان خود را بسته اند و صرفا به گمانه زنی بسنده کرده اند.

 

وی تصریح کرد: ضعف راداری و پدافندی تجهیزات عظیم آمریکایی در مسیر ادعایی این موشک ها و پهپادها قابل انکار نیست و یمنی ها در واقع آمریکا را تحقیر کرده اند و به تامین کنندگان تسلیحات عربستان  هشدار داده اند.

 

حجت الاسلام روحانی که روز دوشنبه برای شرکت در اجلاس عالی رتبه هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد وارد نیویورک شد ، تاکنون  با عمران خان نخست وزیر پاکستان و همچنین با امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه دیدار و گفت وگو کرده است.

 

ملاقات با آبه شینزو نخست وزیر ژاپن، پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا و اوو مورالس رئیس جمهور بولیوی و همچنین یوااس اشنایدر آنان رئیس جمهور سوییس و بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس نیز از جمله ملاقات های دو جانبه رئیس جمهور در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل است.

 

رئیس جمهوری همچنین با آنجلا مرکل صدر اعظم آلمان تا ساعاتی دیگر در محل اقامت خود دیدار و گفت و گو می کند.

 

ممکن است طبق روال معمول دیدارهای حاشیه ای مجمع؛ زمان برخی از ملاقات ها تغییر کند.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار